Ønskeskyen Partner

Ønskeskyen gør status over 2022: Brugerne fortsætter med at overraske positivt

Ønskeskyens CEO, Casper Ravn-Sørensen, og kommercielle direktør, Morten Bjørn Mortensen, ser tilbage på året og giver et indblik i, hvad der venter i 2023.

”Hvis vi skal pege på tre nøglepunkter for 2022, må det være vores brugervækst, der nu har rundet 2 mio. danske brugere, vores velsmurte kommercielle forretning, hvor udvikling står øverst, samt at vi over de seneste 12 måneder har fået sammensat en medarbejderstab, der eksekverer på øverste hylde. Disse tre elementer danner grundlaget for fremtiden,” udtaler Morten Bjørn Mortensen.

Året er gået ud over alle forventninger for Ønskeskyen og deres partnere. Det fortæller Casper Ravn-Sørensen:

”Vi har haft et fantastisk år med tæt på 56 millioner klik fra Ønskeskyen ud til diverse webshops. De flotte tal har resulteret i intet mindre end +1 mio. ordre til Ønskeskyens partnere, og med afsæt i endnu flere partnerskaber samt et forsat stigende antal af nye brugere hos Ønskeskyen har vi en samlet potentiel sales value (omsætning til Ønskeskyens partnere) i 2023 på mere end 1 mia. DKK,” siger Ønskeskyens CEO.

Rekordår for oprettede ønskelister

Set i forhold til økonomien hos de danske husholdninger i 2022 har danskerne faktisk brugt flere penge i gennemsnit per ordre igennem Ønskeskyen i forhold til 2021. Det ses f.eks. via en forhøjet avg. basket size på 1,16% i forhold til 2021.

”Dette er overraskende at se, når man tænker på, hvordan økonomien i verden generelt går nedad hos de almindelige husholdninger. Ikke desto mindre viser Ønskeskyens tal, at danskerne stadig har prioriteret diverse gaver og spenderet lidt mere end i 2021,” siger Morten Bjørn Mortensen.

I 2022 lykkedes det Ønskeskyen at runde over 2 mio. brugere, hvilket giver en brugertilvækst på mere end 38%. “Danskerne har i den grad været aktive med at oprette ønskelister og tilføje ønsker. Her har vi vækstet hele 60,6% i forhold til 2021. Vores 36 millioner ønsker er fordelt på 3,2 millioner ønskelister,” udtaler Casper Ravn-Sørensen.

”Samme tendens ser vi, når det kommer til antallet af ønsker oprettet, som er steget med 261% i forhold til 2021. Alt dette er taget i betragtning og fratrukket vores brugertilvækst på 38%,” fortæller Casper Ravn-Sørensen.

Lancering af ny platform

Trods et gennemgående godt år for Ønskeskyen har der dog også været nogle udfordringer på udviklings- og lanceringsfronten.

”I oktober forsøgte vi os med en lancering af vores nye platform og Ønskeskyen-univers, men desværre med nogle udfordringer, som gjorde, at vi måtte udsætte lanceringen til start 2023. Dog har processen på vejen beriget os med endnu mere viden og læring om vores brugere, produkter, og hvilken retning vi kommer til at trække Ønskeskyen i fremadrettet,” fortæller Casper Ravn Sørensen.

”Vi ser frem til at sætte endnu mere strøm på udviklingen og gøre vores platform mere attraktiv for både brugere og partnere. Vi er naturligvis opmærksomme på, hvad der sker ude i verden, men det kommer ikke til at holde os fra at lancere på 8 nye markeder og gøre det, der skal til for at styre sikkert igennem 2023,” afslutter Morten Bjørn Mortensen.

Hør mere om et partnerskab med Ønskeskyen​

Ønsker du at se, hvordan du med et partnerskab hos Ønskeskyen kan vækste din webshop? Udfyld formularen, så kontakter partner-teamet dig inden for to hverdage.

UDFYLD KONTAKTFORMULAREN